woensdag 9 juni 2010

strategisch management vs Social media Presentatie van de Casus

in de achterliggende jaren heeft een fusie plaatsgevonden tussen een aantal scholen in een regio. Fusie was noodzakelijk en door de omstandigheden geforceerd.

voorbeeld 1:
16 scholen van verschillende denominaties, voorheen ‘een-pitters’, nu allen onder een bestuur

voorbeeld 2:
22 openbare schooltjes in een regio waar onderwijs van andere denominaties overheersen

De rumoerige tijd van de fusie is achter de rug, de tijd van vernieuwing en verbetering is nu aangebroken. Een nieuwe directie wordt aangetrokken. Deze heeft als taak om het bestuur en m.n. de scholen met een ‘duidelijk profiel’ in de markt te zetten.
De directie krijgt als opdracht mee:
in het profiel wordt duidelijk dat de organisatie, de werkenden, de leerlingen zich kunnen handhaven en willen leven in de vernieuwde samenleving, waarin mensen zelfstandig zijn, verbonden zijn, innovatief- en creatief zijn… De ‘Sociale media’ zijn daarbij zowel doel als middel voor het onderwijs.

Als pilot project wordt een centrum voor hoogbegaafdheid ingericht.
Twee andere thema's waar aan gewerkt moet worden zijn passend onderwijs en de functiemix.

jb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten